به سایت ما خوش آمدید . امیدوارم لحظات خوشی را درسایت ما سپری نمایید .

خوش آمدید

این توضیحات و عنوان از ویرایش قالب ، قابل تغییر است.

مکان تبلیغات شما

امکانات وب

پر مخاطب ها

    عضویت

    نام کاربري :
    رمز عبور :

    اسپاتیفای یک شبکه پخش موسیقی و فایل‌های رادیویی است که سال 2009 در استکهلم شروع به کار کرده است. مدیرعامل و بنیان‌گذار این پلت‌فرم، دنیل اک است که بیش از 3000 نفر کارمند دارند. در این مقاله می‌خواهیم راجع به بیوگرافی دنیل اک، بنیان‌گذار اسپاتیفای صحبت کنیم و با این پلت‌فرم کمی بیشتر آشنا شویم.

    بیوگرافی دنیل اک بنیانگذار اسپتیفای

    اسپاتیفای چیست؟

    اسپاتیفای کارش را از استکهلم سوئد شروع کرد و تا به امروز بیش از 26 میلیون‌ دلار درآمد دارد. این سایت یک سرویس پخش موسیقی است و در حال حاضر 65 منطقه جهان می‌توانند از خدمات این سایت استفاده کنند. آهنگ‌هایی که در اسپاتیفای پخش می‌شوند، همگی حق کپی رایت دارند و با اجازه ناشر منتشر شده‌اند. 

    این پلتفرم ویژگی‌های اصلی‌اش را در ازای پخش تبلیغات به طور رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد. کاربرانی که می‌خواهند از امکانات بیشتر اسپاتیفای استفاده کنند باید اکانت‌شان را به حالت پریمیوم تغییر دهند. کاربران پریمیوم می‌توانند آهنگ‌ها را دانلود کرده و بدون تبلیغات به آنها گوش دهند. در اسپاتیفای نه تنها کاربران مهم هستند، بلکه آثار موسیقی بدون اجازه صاحب اثر منتشر نمی‌شود و با هر بار پخش موسیقی، هنرمند دست‌مزدش را دریافت می‌کند. 

     

    از آنجایی که دنیل اک سیستم صادقانه و متعهدانه‌ای را در اسپاتیفای راه‌اندازی کرده است، ترانه‌سرایان و افراد زیادی هم به او اعتماد دارند. خیلی از مردم معتقدند که اسپاتیفای شبیه به نتفلیکس است. در حالی که دنیل اک همچین چیز را رد می‌کند. رشد کسب‌وکار هنرمند برای اسپاتیفای و تیم دنیل اک مهم است. همین مسئله باعث متفاوت بودن این دو سرویس می‌شود. 

     

    دنیل اک کیست؟

    دنیل اک بنیان‌گذار اسپاتیفای در سال 1983 در خانواده فقیری به دنیا آمد. از آنجایی که پدربزرگ و مادربزرگ دنل هنرمند بودند، او هم از همان کودکی با فضای موسیقی آشنا بود. دنیل از 14 سالگی شروع به کار کرد و با مهارت برنامه‌نویسی وب توانست 50 هزار دلار در ماه به دست بیاورد. تلاش‌های او منجر به تاسیس یک شرکت با 25 تا 30 نفر کارمند شد. 

    دو سال بعد دنیل انقدر در کارش پیشرفت کرده بود که برای شرکت گوگل رزومه فرستاد. دنیل 16 سالش بود و می‌خواست در شرکت گوگل مشغول به کار شود. ولی چون مدرک دانشگاهی نداشت، قبول نشد. دنیل اک قبل از اینکه استارتاپ اسپاتیفای را همراه با مارتین لورنتزون تاسیس کند، ایده‌های تاسیس همچین شبکه‌ای را در سایت کوئرا مطرح کرده بود. 

    جالب اینجا است که وقتی دنیل اک تصمیم به تاسیس اسپاتیفای می‌گیرد، قانون کپی رایت در سوئد تصویب نشده بود و دولت سوئد دانلود محتوا برای مصرف شخصی را قانونی اعلام کرده بود. در نتیجه این قانون خیلی از هنرمندان سوئدی از جمله دوستان نوازنده دنیل اک نمی‌توانستند از پس هزینه‌های روزمره‌شان بربیایند. همین مسئله باعث می‌شود که دنیل برای تاسیس اسپاتیفای انگیزه بیشتری بگیرد. 

     

    شخصیت دنیل اک

    در حال حاضر، با اینکه دنیل و  سرویسی که ارائه کرده است به نفع هنرمندان و کاربران ساخته شده است، اما خودش به طور حرفه‌ای ساز نمی‌زند و بین گیتار و کامپیوتر، کامپیوتر را انتخاب کرده است. جالب است بدانید که دنیل اک روحیه کمال‌گرایی دارد. یعنی اگر در کاری به اندازه کافی خوب نباشد، احساس سرخوردگی و ناامیدی می‌کند. 

    او به همین دلیل موسیقی و ورزش را کنار می‌گذارد و وارد حوزه برنامه‌نویسی می‌شود. دنیل همیشه دوست داشت بهترین باشد، بهترین ورزشکار، بهترین نوازنده و بهترین برنامه‌نویس. اما از آنجایی که همیشه کسی بهتر از او پیدا می‌شد، او احساس می‌کرد شکست‌خورده است و نمی‌تواند به چیزی که می‌خواهد برسد. 

    بنیان‌گذار اسپاتیفای در نهایت متوجه می‌شود که برای پیشرفت و رشد لازم نیست بهترین باشد. او در تعریف خودش می‌گوید که من کارهای متوسط را خوب انجام می‌دهم، ولی مهارت خاصی ندارم و در هیچ کاری عالی نیستم. 

    دنیل سعی می‌کند همه کارهایش را با نظم و برنامه‌ریزی انجام دهد. او زیاد اهل معاشرت با دوستان و اطرافیانش نیست و ترجیح می‌دهد وقتش را برای کارهای دیگری بگذارد. او به زمان‌های تنهایی، خلاقیت و تمام‌کردن موضوعی به شدت پایبند است. اک حتی برای افکار خلاقانه‌اش برنامه‌ریزی می‌کند و ساعت مشخصی را به تمرکز و جذب افکار خلاقانه اختصاص می‌دهد. 

     

    دنیل اک و مارتین لورنتزون در اسپاتیفای

    دنیل و مارتین تلاش کردند مشکل به اشتراک‌گذاری غیرقانونی فایل‌های موسیقی را حل کنند و در نهایت در سال 2008 از سایت و اپلیکیشن‌ها رونمایی کردند. در ابتدا، کاربران فقط با دعوت‌نامه می‌توانستند در اسپاتیفای عضو شوند، مثل اپلیکیشن کلاب‌هاوس که برای عضویت به دعوت‌نامه احتیاج دارید. اعضای اپلیکیشن از همان ابتدا در مدت زمان کمی به شدت زیاد شد. 

     

    بنابراین دنیل و مارتین تصمیم گرفتند حساب‌های پولی را به اپلیکیشن اضافه کنند. آنها با فعالان دنیای موسیقی مذاکره کردند تا بتوانند مجوزهای لازم برای فروش و انتشار آثار موسیقی را کسب کنند. صنعت موسیقی در آن سال‌ها حال و روز خوبی نداشت و از سال 1999 تا سال 2008، درآمدش کم شده بود. آمارهای سایت بلومبرگ هم این مسئله را تایید می‌کند. 

    بنابراین تهیه‌کننده‌های بزرگ موسیقی مثل وارنر، یونیورسال، سونی و EMI موزیک در تلاش برای حل این مشکل تصمیم گرفتند با دنیل اک بنیان‌گذار 25 ساله اسپاتیفای همکاری کنند. انتشار آلبوم‌ها و آهنگ‌های خواننده‌های مشهور و گمنام در اسپاتیفای باعث شد که درآمد صنعت موسیقی به سرعت رشد کند. 

     

    دنیل اک و دیدگاهش نسبت به تکنولوژی

    خیلی از کسانی که با تکنولوژی سروکار دارند، معتقدند که تکنولوژی به مردم کمک کرده است و هیچ مشکلی هم ندارد. اما دنیل اک می‌گوید که تکنولوژی مثل یک شمشیر دولبه است و ممکن است مردم از فناوری‌های جدید در راه‌های درست و اشتباه استفاده کنند. او معتقد است که در قبال چیزی که ساخته است مسئول است. 

     

    دنیل اک در رسانه‌ها

    دنیل اک تا به امروز با رسانه‌ها و شبکه‌های خیلی کمی مصاحبه کرده است. او معتقد است که شرکت اسپاتیفای به یک شخص تعلق ندارد و مجموعه‌ای از تیم‌ها و اعضای مختلف در راه‌اندازی این شرکت نقش داشتند. دنیل اک در مورد ماموریت شرکت خودش می‌گوید که هدف از اسپاتیفای این است هنرمندان بتوانند از زندگی هنری خودشان درآمد کسب کنند. 

    مدل رهبری دنیل اک، بنیان‌گذار اسپاتیفای

    دنیل اک جلسات متنوعی را در اسپاتیفای برگزار می‌کند. هدف از این گزارش پیدا کردن نقص یا ایراد افراد نیست، بلکه عملکرد آینده کارکنان را مورد بررسی قرار می‌دهد. او همواره به رشد اعضای تیمش کمک می‌کند. 

     

    حرف آخر

    دنیل اک به عنوان یکی از بنیان‌گذاران معروف دنیا و همین‌طور موسس اسپاتیفای شخصیت مهمی به حساب می‌آید. در این مقاله سعی کردیم از آخرین گفته‌ها و مصاحبه‌های دنیل استفاده کنیم و بیوگرافی جامعی راجع به او و شخصیتش ارائه دهیم. 

    منبع: گیفت کارت اسپاتیفای

     
    حسین
    جمعه 27 اسفند 1400 - 23:10
    بازدید : 486
    برچسب‌ها :

     

    غمگين بودن يک حالت عادي انساني است که هر فردي در برخي اوقات و در مواجه با موقعيت هاي خاص با آن روبرو مي شود.

    عدم فعاليت، کار نکردن يا تجربه ساير اتفاقات نااميد کننده نيز مي تواند باعث غم و اندوه شود.

    با اين حال فردي كه غم و اندوه را تجربه کرده است معمولا مي تواند گريه، صحبت کردن از نااميدي ها او را تسکين دهد. غالبا غم و اندوه، به يک محرک خاص مرتبط است.

     

    تعدادي از وقايع زندگي مي تواند باعث شود تا افراد احساس غمگين بودن داشته باشند که اين مضوع اصلا نگران کننده نيست. از دست دادن يا عدم حضور فرد دوست داشتني، طلاق، از دست دادن شغل و درآمد، مشکل مالي يا مسائل خانواده همگي مي توانند بر روحيه تاثير منفي بگذارند در فرد احساس غمگين بودن را ايجاد کنند.

     

    بيشترين تاثير غمگين بودن در محيط و گوش دادن به  دانلود آهنگ غمگین هست سعي کنيد در محيط هاي شاد باشيد و با افراد شاد رفت و آمد کنيد 

    غمگين بودن افسردگي به وجود مياره

     افکار و اعمال افراد نشان مي‌دهند چرا بعضي پس از يک اتفاق ناگوار در زندگي‌شان دچار افسردگي مي‌شوند. در ادامه عواملي که نشان مي‌دهند يک فرد مستعد افسردگي است را توضيح خواهيم داد. اين علائم افسردگي نشان مي‌دهند با کمي تغيير افکار مي‌توان از پيشرفت نشانه‌هاي اوليه‌ي افسردگي جلوگيري کرد. و زندگی رو زیباتر کرد محیط شاد اهنگ شاد دوستان شاد از جمله مورادی هستن که میتونن شمارو از افسردگی دور کنن به محیط های تفریحی و زیبا بروید و با دوستان خود لذت ببرید اهنگ جدید به روز گوش کنید

    - احساس بيچارگي

    يکي از علائم افسردگي احساس بيچارگي و ناتواني است، اين طرز فکر نشان مي‌دهد تصور مي‌کنيد هيچ کنترلي بر اتفاقات زندگي‌تان نداريد و در نتيجه باور مي‌کنيد نمي‌توانيد هيچ کاري براي رهايي از ناراحتي انجام دهيد.

    C:UsersomidDesktopsad-music.jpg

     

    افکار منفي

    افراد افسرده مستعد پذيرش افکار منفي هستند و متاسفانه به اين افکار پر و بال داده و آن‌ها را بيش‌تر مي‌کنند. براي مثال کسي که دچار افسردگي است پس از طلاق دچار احساس پشيماني (بايد همسر بهتري مي‌بودم) و نگراني براي آينده (بچه‌ها چطور با طلاق کنار مي‌آيند؟) مي‌شود. اگر دائما درباره‌ي علل و نتايج اتفاقات فکر کنيم نمي‌توانيم روش‌هاي موثر غلبه بر مشکلات را به کار ببريم.

     
    حسین
    پنجشنبه 26 اسفند 1400 - 22:28
    بازدید : 480
    برچسب‌ها :

    کمتر کسی را میتوان پیدا کرد که عاشق چیز کیک نباشد. همه ما وقتی به یک کافه می‌رویم اولین چیزی که به ذهن‌مان می‌رسد این است که چای یا قهوه خود را با یک چیز شیرین میل کنیم. بدون شک چیز کیک‌ها به عنوان اولین انتخاب‌ها در ذهن مرور خواهند شد. در این میان چیز کیک‌های یخچالی طعم و مزه دلنشین‌تری دارند. در ادامه می‌خواهیم شما را با طرز تهیه چیز کیک لوتوس آشنا کنیم. که هم مواد اولیه آن ساده به دست می‌رسد و هم از نظر مزه یک سر و گردن از انواع چیز کیک یخچالی بالاتر است! با ما همراه باشید. 

    C:UsersG10Desktopطرز تهیه چیز کیک لوتوس.jpg


     

    مواد لازم 

    • یک بسته بیسکوئیت لوتوس ساده

    • یک چهارم فنجان کره ذوب شده 

    • یک فنجان خامه غلیظ 

    • 2 فنجان پنیر خامه ای

    • 1 قاشق چایخوری عصاره عصاره وانیل 

    • 3/2 پیمانه پودر قند 

    • 4 قاشق غذاخوری کرم لوتوس

    • 3 قاشق غذاخوری کرم لوتوس ذوب شده 

    • 2 قاشق غذاخوری خرده بیسکوئیت لوتوس

    • توت فرنگی  و بلوبری

     

    طرز تهیه چیز کیک لوتوس

    پوسته این چیزکیک با بیسکوئیت لوتوس درست می شود. ابتدا باید بیسکوئیت‌ها را تا زمانی که نرم شوند خرد کنید. سریع‌ترین و بهترین روشی که می‌توانید این کار را انجام دهید این است که بیسکوئیت‌ها درون مخلوط کن یا غذاساز بریزید. 

    حالا در ادامه بیسکوئیت‌هایی که به خوبی خرد شده بودند را درون یک کاسه ریخته و با کره ذوب شده به خوبی مخلوط کنید. حالا موادی که درون کاسه قرار دارد را درون یک قالب کمربندی (اگر ندارید یک قالب گرد) بریزید و به پشت قاشق غذاخوری خوب آن را صاف کنید و اجازه دهید به مدت 1 ساعت درون یخچال بماند تا خوب خودش را بگیرید. 

    در این مرحله پنیر خامه ای را از ظرف خودش خارج کرده و به کمک همزن برقی به خوبی بزنید تا کاملا نرم و لطیف شود. البته توجه داشته باشید که پنیر را حدود 1ساعت قبل از همزن زدن در دمای محیط قرار دهید تا به سرعت به فرم مدنظر برسد. این کار باعث می‌شود فیلینگ چیز کیک بافت خامه ای پیدا کند. 

    در این مرحله پودر قند، کرم لوتوس و عصاره وانیل (اگر ندارید یک چهارم قاشق چایخوری پودر وانیل) را با هم مخلوط کنید. در یک کاسه مجزای خامه غلیظ را با همزن خوب بزنید تا کاملا فرم بگیرد و از کاسه نریزد، سپس پنیر همزده شده را اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا یکدست شوند. 

    حالا مخلوطی که در بالا درست کردید را درون قالبی که قبلا خرده‌های بیسکوئیت را درونش ریخته بودید، بریزید و به مدت 30 دقیقه آن را درون یخچال قرار دهید. و در نهایت کرم لوتوس ذوب شده را روی چیز کیک بریزید و دوباره قالب را حداقل به مدت 4 ساعت درون یخچال قرار دهید. چیز کیک شما آماده است و می‌توانید با توت فرنگی، بیسکوئیت خرد شده و یا بلوبری آن را تزئین کنید. 

     

    حسین
    چهارشنبه 11 اسفند 1400 - 22:27
    بازدید : 427
    برچسب‌ها :

    در این دستور چیز کیک نیازی به پخت نیست، پس درست کردن آن آسان است البته تنها قسمت زمان بر آن سرد کردن آن درون یخچال است که حداقل 6 ساعت زمان خواهد برد. اگر شما هم مثل من از طرفداران بیسکوئیت و کرم لوتوس هستید این دستور چیز کیک یخچالی با بیسکوئیت لوتوس دقیقا برای شماست! با ما همراه باشید. 

    مواد لازم 

    یک بسته بیسکوئیت لوتوس 

    100 گرم کره ذوب شده 

    برای فیلینگ

    500 گرم پنیر خامه ای 

    100 گرم شکر

    300 گرم خامه قنادی

    نصف قاشق چایخوری پودر وانیل 

    100 گرم کرم لوتوس 

    برای تزئین

    50 گرم بیسکویت لوتوس 

    50 گرم کرم لوتوس 

    روش تهیه چیز کیک یخچالی با بیسکوئیت لوتوس 

    برای شروع یک قالب 20 سانتی متری را بردارید و یکی دو ورق کاغذ روغنی را برش زده و در کف قالب گرد قرار دهید. این کار باعث می‌شود که بعد از اینکه مواد را درون قالب ریختید (قالب کمربندی) به ته آن نچسبد. 

    بیسکوئیت ها را درون غذاساز بریزید و چند پالس بزنید. توجه داشته باشید که بیسکوئیت‌ها کاملا ریز شوند. سپس کره ذوب شده و بیسکوئیت خرد شده را درون یک کاسه ریخته و خوب هم بزنید. حالا مواد کف چیز کیک لوتوس شما آماده است. آن را با قاشق در ته قالب پهن کنید و درون یخچال بذارید تا خنک شود. 

    حالا می‌رویم به سراغ فیلینگ چیز کیک که مزه اصلی به آن می‌دهد! با همزن برقی پنیر خامه ای و شکر ریز (بهتره پودر قند باشد) را به خوبی با هم هم بزنید تا ماده ای سفت حاصل شود. در نهایت خامه و وانیل را به مخلوط اضافه کرده و هم زدن را ادامه دهید تا مخلوطی غلیط و سفت بدست آید. 

    در این مرحله ابتدا قالب چیز کیک را از یخچال خارج کنید و مخلوطی که در بالا درست کردید را به دقت روی ان بریزید و سطح آن را به خوبی صاف کنید تا ظاهر چیز کیک یکدست شود. سپس قالب را 6 تا 24 ساعت درون یخچال قرار دهید تا خوب بگیرید. 

    حالا وقت آن رسیده است که رویه چیز کیک لوتوس، را آماده کنیم. ابتدا بیسکوئیت را درون یک نایلون ریخته و به کمک وردنه آن را خورد کنید. همچنین کرم لوتوس باقی مانده برای رویه را درون مایکرویوو قرار دهید. (30 ثانیه برای آب شدن کافیست) سپس بیسکوئیت و کرم را روی سطح چیز کیک بریزید. چیز کیک یخچالی شما آماده است نوش جان!

     

     

     

    حسین
    چهارشنبه 11 اسفند 1400 - 22:25
    بازدید : 509
    برچسب‌ها :

    زرشک پلو با مرغ رستورانی را با تمام نکات آشپزی برای پخت این خوراک مجلسی در خانه تهیه نمایید . برای پخت این غذا سعی کنید از مرغ تازه استفاده کنید. سعی کنید مرغ را همراه با پوست بپزید . در ضمن پیاز باید زیر و روی مرغ را بپوشاند. (zereshk polo)

    https://telegra.ph/file/e90c9e2267ddb68ac8721.png

    مواد لازم

    • ران یا سینه مرغ

    • پیاز خرد شده

    • هویج حلقه ای

    • فلفل دلمه ای سبز

    • نمک و فلفل

    • زعفران دم شده

    • رب ۱ قاشق غ

    • لیمو ۱ عدد

    طرز تهیه زرشک پلو با مرغ رستورانی

    برای تهیه زرشک پلو با مرغ ابتدا مقداری از پیاز خرد شده راهمراه با هویج و فلفل دلمه‌ای در کف قابلمه ریخته و سپس تکه های مرغ را بر روی مواد قرار داده و روی آنها نمک و فلفل می پاشیم حالا چیزی در حدود ۳ یا ۴ قاشق ظرف راندم کرده بر روی مرغ ها می باشید .(read more)

    در این مرحله الباقی پیازهای خرد شده را همراه با هویج و فلفل دلمه‌ای را دوباره بر روی مرغ ها ریخته سپس کمی روغن مایع اضافه کرده بعد از انجام این کار رب گوجه فرنگی را همراه با آب داغ مخلوط میکنیم و بر روی خوراک مرغ میریزیم .

    در این مرحله درب ظرف را قرار داده و برای مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه اجازه می دهیم تا مرغ ها با حرارت ملایم پخته شوند . در هنگام پخت در چندین نوبت از سسی که در  کف قابلمه قرار دارد بر روی مرغ می ریزیم .

    در این مرحله آب لیموی تازه خود را گرفته و به مواد درون ظرف اضافه میکنیم ، در مرحله آخر یک قاشق زعفران دم کرده را به خوراک مرغ اضافه کرده و اجازه میدهیم ، تا غذا برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به آرامی پخته و جا افتاده شود . اکنون پلو مجلسی شما آماده برای سرو میباشد .

     

    حسین
    پنجشنبه 5 اسفند 1400 - 22:30
    بازدید : 464
    برچسب‌ها :

    خورشت آلو اسفناج از ان دست غذاهای محبوب ایرانی‌هاست که درست کردن آن کار سختی نیست. فقط کافیست در طرز تهیه خورشت آلو اسفناج به تمامی نکته‌ها دقت داشته باشید. همچنین باید مقدار مواد را هم بدانید. چون کم و زیاد کردن مواد می‌تواند طعم غذا را تغییر دهید. در ادامه به طرز تهیه آلو اسفناج مرحله به مرحله می‌پردازیم. 

    C:UsersG10Desktopطرز تهیه الو اسفناج.jpg

    مواد لازم

    • 500 گرم گوشت خورشتی گوسفندی

    • 1 کیلوگرم اسفناج

    • 500 گرم تره

    • 250 گرم آلو

    • روغن به میزان لازم

    • 3 قاشق سوپخوری پیاز سرخ کرده

    • آبغوره یا آبلیمو به مقدار کم

    • نمک و فلفل به مقدار لازم

     

    طرز تهیه خورشت آلو اسفناج با گوشت خورشتی

    گوشت را به صورت خورشتی خرد کرده و می‌شوییم و با سه تا چهار قاشق پیاز سرخ کرده و دو یا سه لیوان آب در ظرفی ریخته و می‌گذاریم با حرارت ملایم بپزد. بعد تره را جداگانه ریز خرد می‌کنیم و اسفناج را بعد از تمیز کردن کمی درشت‌تر خرد می‌کنیم. (best recipe)

    حالا تره و اسفناج را با مقدار کمی روغن تفت می‌دهیم به حدی که آب سبزی کشیده شود. سپس آلو را شسته و به همراه سبزی سرخ شده و با کمی نمک و فلفل داخل گوشت می‌ریزیم و می‌گذاریم خورشت چند جوش که زد و به روغن افتاد آن را در ظرف می‌کشیم.

    این خورشت را بدون آلو نیز می‌توان درست کرد؛ در اینصورت مقداری آبغوره یا آبلیمو آن کمی بیشتر می‌شود و به جای آبغوره یا آبلیمو می‌توانید از گرد غوره نیز استفاده کنید. ممکن است بخواهید خورشت اسفناج را بدون تره تهیه کنید که در این صورت مقدار اسفناج مورد نیاز 2 کیلوگرم خواهد شد. (aloo esfenaj)

    فوت و فن تهیه خورشت آلو اسفناج

    اگر گوشت قرمز را دوست ندارید یا مشکل فشار خون دارید. می توانید از گوشت سفید مثل مرغ و یا بوقلمون استفاده کنید. فقط کافی است به جای گوشت گوسفند از ۵۰۰ تا ۷۰۰ گرم گوشت مرغ یا بوقلمون استفاده کنید و سایر مراحل که در بالا گفته شد را دنبال کنید. در مناطق شمالی کشور به خصوص گیلان در تهیه خورش آلو اسفناج از رب انار و گردو سابیده شده استفاده می‌کنند.

     
    حسین
    سه شنبه 3 اسفند 1400 - 0:11
    بازدید : 457
    برچسب‌ها :

    عدس پلو (عدس پلو ایرانی) یکی از غذاهای سنتی و محبوب ایرانی است که علاوه بر طعم خوب، به دلیل داشتن عدس از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار است.  این غذا سرشار از پروتئین گیاهی است و روی آن زرشک، کشمش و خرما تفت داده شده، دلچسب و آرامش بخش است!

     

    چه چیزی را با عدس پلو سرو کنیم؟ 

    عدس پلو  را می توانید با یک کاسه سالاد شیرازی سرو کنید، من هم دوست دارم این غذا را با یک کاسه ماست ساده مخلوط با نعنا سرو کنم. کشمش و خرما تفت داده شده با این غذا واقعا معرکه می شود.  (read more)

    C:UsersG10Desktopطرز تهیه عدس پلو.jpg

    مواد لازم

    • برنج: 5 لیوان

    • عدس: 3 لیوان

    • کشمش: 2 لیوان

    • پیاز: 3 عدد

    • خرما: 11عدد

    طرز تهیه عدس پلو با کشمش و خرما (گیاهی) 

    برای تهیه عدس پلو بدون گوشت زمان چندانی نیاز ندارید. ابتدا دو ليوان عدس را از چند ساعت قبل خیس كرده تا هنگام پخت سريعتر بپزد. قابلمه ای را روی حرارت قرار دهيد و عدس را به همراه آب در آن بريزيد و اجازه دهيد تا خوب پخته و نرم شود. برنج را نیز از قبل خیس کنید. (get recipe)

    سپس پیازها را ریز خرد کنید و در ظرفي كه لبه دار باشد، مجزا با مقداری روغن سرخ کنید. سپس عدس هاي پخته و کشمش پلویی را اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا رطوبت مواد کشیده شود و طعم خامی مواد گرفته شود.

    اكنون قابلمه ای را برای پخت برنج برداشته و روی حرارت ملايم قرار دهيد. آنگاه 5 ليوان آب را به همراه كمي نمك و روغن در آن بريزيد و برنج را به آن اضافه كنيد. پس از اینکه کمی جوشید و اطراف برنج نرم شد آن را آبکش کنید. قابلمه را روی گاز بگذارید و ته دیگ مناسب ذائقه ی خود را کف آن قرار دهید. معمولا از سیب زمینی استفاده میکنند اما شما طبق میل خود عمل کنید. برنج را لایه لایه داخل قابلمه بریزید و لابه لای آن مخلوط عدس و کشمش اضافه کنید. مايه را با برنج خوب هم بزنيد تا به خوبی با هم مخلوط گردند.

       برای آماده کردن خرما ها کافی است هسته خرما ها را درآورید و روی برنج قرار دهید. اين كار باعث نرم شدن و كمي هم پخته شدن خرما در نتیجه خوشمزه تر شدن غذا میشود. نصف لیوان آب جوش و چند قاشق روغن را با هم مخلوط کنید و روی برنج بریزید. در قابلمه را ببندید و با حرارت ملایم بگذارید برنج دم بکشد. آخرین کاری که باید انجام دهید آب کردن مقداری کره یا روغن حیوانی به روش بن ماری است، برنج را در ديس بکشید و روغن را روی آن بریزید.

     

    حسین
    سه شنبه 3 اسفند 1400 - 0:09
    بازدید : 1105
    برچسب‌ها :

    آمار سایت

    آنلاین :
    بازدید امروز :
    بازدید دیروز :
    بازدید هفته گذشته :
    بازدید ماه گذشته :
    بازدید سال گذشته :
    کل بازدید :
    تعداد کل مطالب : 61
    تعداد کل نظرات : 0

    خبرنامه